2008. április 12., szombat

Bárhogy lesz, úgy lesz...

Nem értem az ünnepeket. Főleg a névnapot meg a születésnapot. Mért olyan nagy öröm, hogy az ember megszületett? Meg hogy a nevének van egy napja, amikor azt ünneplik, hogy éppen úgy hívják? Esetleg kell valami, ami kizökkent a hétköznapokból és nem hagy felörlődni? Talán ez lehet a válasz. Mindenesetre kipipáltnak mondhatom a huszadik névnapomat. R-től megkaptam a Dexter-könyv idén magyarul is megjelent folytatását, amit a halmozódó kötelezők miatt várhatóan nem fogok még egy darabig elkezdeni. Anyuéktól meg várhatóan a spanyol-útra való előkészületként kapok majd egy rendes bőröndöt. Én ennek is örülök. Már egy ideje nincsenek komolyabb igényeim, így a "mit kérsz...-ra/re?" kérdésre általában nem tudok mit felelni. Lehet, hogy azért mert mindenem megvan? Nem tudom. Végülis van számítógépem, netem és ha ez a kettő van akkor bármi megszerezhető köszönhetően a P2p hálózatoknak és egyéb fájlcserélő megoldásoknak.

A héten referáltam filmelemzésből. Szerintem elég jól sikerült, mert igazából nem vetett közbe a tanár semmit (mondjuk az idő is kevés volt, de ha hibáztam volna, azt nem hagyta volna szó nélkül, ahogy ismerem). Óra előtt sikerült megjavítani a tanszéki laptopot, ami elengedhetetlen volt a pps-bemutató futtatásához. Alapvetően nem értem, hogy egy technikai művészeti médiummal foglalkozó tanszék oktatói hogyan képesek rendre elállítani a laptop megjelenítői tulajdonságait, (ti. néhány teremben lehetséges a projektorral való tartalom-kivetítés) holott alapvetően egy beállítás a megfelelő. Mostmár legalább tudom, hogyan kell helyrehozni a hibát, így nem kell 20 perceket a laptop üzembe helyezésével tölteni.

Furcsa-perverz egy országban élünk. Nemrégiben olvastam, hogy az internetre kulturális adót szándékoznak kivetni. Értem én, hogy a népszavasással (és annak eredményéből származó) kieső pénzt valahogy pótolni próbálják, de ez még a (valahol hallottam) "kapuadónak" csúfolt artisjusos szerzői adónál is értelmetlenebb valami. Mellesleg azt rebesgetik, hogy giccsadót írnak ki a dizájnosabb bútorokra is. Szóval nem értem. Nem vagyok egy közgazdász alkat, de érdekes, hogy az eddig felgyülemlett adósságot egyszerre akarjuk és minden irányban törleszteni. Netán a jó öreg EU szorongatja a magyarok üstökét? Nevetséges ez az egész. A végeredmény várhatóan "kossuthtér" lesz, ha a pofátlanság ilyen határokat feszeget, amivel senki sem lesz előrébb. Gyűlölöm a politikát és messziről elkerültem és elkerülöm a közeljövőben is.

Sajna a jövő héten vár rám egy festményelemzés is. Sohasem csináltam még ilyet és az a 8 olvasmány, amit elolvastunk és közösen feldolgoztunk az sem vitt hozzá közelebb. Bárhogy lesz, úgy lesz...

Nincsenek megjegyzések: